مدارس تهران غیر حضوری شد !

با توجه به وضعیت آلودگی هوا، تدابیر اضطراری گروه هماهنگی مواقع اضطرار تصویب شد و تصمیم گرفته شد که مدارس شهرهای ورامین، قرچک، باقرشهر، کهریزک و قلعه‌نو تا اطلاع ثانوی به صورت غیرحضوری و مجازی فعالیت کنند.

برخی از مصوبات این گروه هماهنگی

محدودیت تردد خودروهای گازوئیلی سنگین

پلیس راهور تهران بزرگ واجراگر محدودیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین با آلودگی قابل رؤیت، اقدام به جلوگیری از تردد آنها کرد.

اختصاص پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در نقاط پرتردد

پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اورژانس و هلال‌احمر در مناطق پرتردد شهر جانمایی می‌کنند. همچنین شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز اقدام به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها در پایانه‌های مسافربری می‌نمایند.

اطلاع‌رسانی و ترویج برای پیشگیری

رسانه‌ها، سازمان صدا و سیما، و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی به اطلاع‌رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری اقدام می‌کنند.

ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا

پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتورسیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزای دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل می‌آورد.

کنترل مصرف نفت در واحدهای صنعتی

ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان ادامه دارد و شرکت گاز استان نیز تداوم تأمین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و واحدهای تولیدی را تضمین می‌کند.

نظارت بر پسماندسوزی و سوزاندن شاخ و برگ

شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان نظارت ویژه بر فعالیت‌های پسماندسوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان دارند. همچنین اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده و سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی را تشدید می‌کند.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *