پیش بینی خیزش گردوخاک محلی و موقتی در خوزستان


بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مدیرکل هواشناسی خوزستان، محمد سبزه زاری، منطقه شاهد خیزش گرد و غبار محلی و موقت خواهد بود که تحت تاثیر وزش بادهای جنوبی از عراق است. این وضعیت از صبح امروز آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که تا اواسط روز ادامه داشته باشد.

کاهش شدت گرد و غبار و افزایش احتمال بارندگی

تدریجاً با کاهش شدت گرد و غبار، وضعیت جوی بهبود می‌یابد و از بعد از ظهر امروز احتمال بارش پراکنده در نقاط مختلف استان خوزستان وجود دارد. همچنین، پیش‌بینی شده است که از روز سه‌شنبه، سامانه بارشی فعال وارد استان شود که منجر به رگبار، رعد و برق و حتی ریزش تگرگ خواهد شد.

تاثیرات سامانه بارشی بر دمای منطقه

این سامانه بارشی که تا اواخر هفته فعالیت خواهد داشت، بیشترین شدت بارش‌ها را در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به ویژه در بخش‌های مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی استان به همراه خواهد داشت. این سامانه همچنین باعث کاهش دما در سراسر استان خواهد شد، به طوری که در روز جمعه دمای هوا نسبت به امروز بیش از ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

وضعیت دریایی شمال خلیج فارس

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین اشاره کرد که از اواسط فردا تا پایان هفته، شمال خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود. این وضعیت ناشی از فعالیت سامانه بارشی و وزش بادهای شدید در منطقه است.

دمای اخیر در استان خوزستان

در شبانه‌روز گذشته، گتوند و ایذه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان بودند. دمای بیشینه در اهواز به ۳۹.۷ درجه سانتیگراد رسیده است که نشان‌دهنده شرایط گرم این مناطق است، اما انتظار می‌رود با ورود سامانه بارشی، کاهش دمای قابل توجهی را تجربه کنیم.

این تغییرات آب و هوایی می‌تواند بر بخش‌های مختلف اقتصادی و کشاورزی استان تاثیر بگذارد، بنابراین از مسئولان و شهروندان انتظار می‌رود که تمهیدات لازم را برای مقابله با این تغییرات جوی در نظر بگیرند.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *