۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند


مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قوچان از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت‌شده قرچغه خبر داد. حسین اصلاحی، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان قوچان، در این خصوص گفت: «محیط‌بانان در طی عملیات گشت‌زنی موفق به شناسایی و دستگیری این افراد شدند.»

تجهیزات کشف شده از شکارچیان

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان این عملیات یک دستگاه خودروی حامل شکارچیان، یک سلاح دوربین‌دار به همراه ۹ تیر، و یک دوربین چشمی کشف و ضبط شد. این تجهیزات نشان دهنده قصد جدی شکارچیان برای شکار غیرمجاز بوده است.

پیشگیری از آسیب به محیط زیست

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان با تاکید بر اهمیت حفظ تنوع زیستی منطقه اظهار داشت: «خوشبختانه با دستگیری به موقع این افراد، از وقوع هرگونه آسیب به حیات‌وحش منطقه جلوگیری به عمل آمد.»

موقعیت جغرافیایی منطقه حفاظت‌شده قرچغه

منطقه حفاظت‌شده قرچغه که بخشی از آن در خراسان شمالی واقع شده است، یکی از زیست‌بوم‌های مهم در شمال شرقی ایران به شمار می‌رود. این منطقه به دلیل دارا بودن گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی، نیازمند توجه ویژه‌ای برای حفاظت است.

ادامه فعالیت‌های حفاظتی

اصلاحی در پایان خاطرنشان کرد که اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان به فعالیت‌های نظارتی و حفاظتی خود ادامه خواهد داد تا از این پس نیز شاهد چنین تخلفاتی در منطقه نباشیم. او از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، آن را به مقامات مربوطه گزارش دهند تا اقدامات لازم به سرعت انجام شود.

این اقدامات نشان از تلاش مستمر دستگاه‌های مربوطه برای حفظ محیط زیست و مقابله با شکار غیرمجاز در منطقه دارد و اهمیت نقش شهروندان در حفاظت از محیط زیست را بیش از پیش مورد تاکید قرار می‌دهد.

جدیدترین اخبار را در مجله خبری مسیر آنلاین مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *