افزایش پلکانی حقوق کارمندان در سال آینده

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که نسخه اصلاح‌شده لایحه بودجه 1403 به زودی به مجلس ارسال می‌شود. در این نسخه، جزئیات محاسبه منابع بودجه به‌وضوح بیان خواهد شد. همچنین، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است.

حقوق متناسب با درآمد: افزایش کمتر برای درآمدهای بالاتر

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان به صورت پلکانی صورت می‌گیرد. این برنامه به این معناست که کارمندان با درآمد بالاتر افزایش کمتری در حقوق خود خواهند داشت، درحالی‌که کسانی با درآمد کمتر از افزایش بیشتری بهره‌مند خواهند شد.

مقابله با تورم: راهکارهای جدید در لایحه بودجه

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: اگرچه رشد متوسط 18 درصد را با توجه به روش‌های تورمی اعمال کنیم، به نفع مردم نخواهد بود. او تأکید کرد که رشد پلکانی تأثیرات تورمی را نخواهد داشت و دولت ملزم به کاهش تورم به حد تک‌رقمی است.

منابع بودجه و تأمین مالی

تنوع در منابع: از فروش اموال تا واگذاری شرکت‌های دولتی

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد منابع بودجه اظهار داشت: تأمین مالی بودجه امسال از طریق فروش اموال دولتی به مبلغ 128 میلیارد تومان انجام شده است. این اعلامیه نشان می‌دهد که تا پایان سال، 20 هزار میلیارد تومان از این راه تأمین مالی خواهد شد. همچنین، واگذاری 30 شرکت دولتی نیز در دنباله این تلاش‌ها قرار دارد.

بازنگری در اقتصاد: بیش‌برآوردی در درآمدها و نواقص عملکرد بودجه

رئیس سازمان برنامه و بودجه تشریح کرد: این بیش‌برآوردی‌ها باعث می‌شود که علیرغم تلاش‌ها، به ارقام پیش‌بینی‌شده مصوب دست پیدا نکنیم. او اظهار کرد که علیرغم بهبود 50 درصدی در درآمدها و 41 درصدی در کل منابع، عملکرد بودجه در مجموع فقط به 73 درصد می‌رسد.

منابع دولت: رشد قابل‌توجه در آمدها

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: درآمدهای مالیاتی، سود سهام شرکت‌های دولتی، حقوق گمرکی، درآمد حاصل از مالکیت دولت در معادن، فروش کالا و خدمات دولتی منابع اصلی درآمدهای دولت را تشکیل می‌دهد.

پیشگامی در مالیات: از 190 هزار میلیارد تومان به 748 هزار میلیارد تومان

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه مالیات‌ها در سال 1399 به 748 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: این تحولات نشان می‌دهد که با حفظ قوانین مالیاتی فعلی، دولت موفق به افزایش قابل‌توجهی در درآمدهای مالیاتی شده است. او همچنین پیشنهاد افزایش 1 درصدی مالیات ارزش افزوده را داد که حدود 50 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

با احترام ، مجله خبری مسیر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *